مِنجی
مِنجی

شرایط ثبت آگهی در «مِنجی» چیست؟

به منظور بهبود تجربه‌ی کاربری، شرایط زیر برای ثبت آگهی در «مِنجی» وضع شده‌اند. رعایت این موارد، علاوه بر افزایش رضایت کاربران، منجر به اثربخشی هرچه بیشتر آگهی‌ها نیز می‌گردد.

  • آگهی منتشر شده به مدت یک ماه بر روی «مِنجی» باقی می‌ماند و در صورت عدم تمدید، آگهی منقضی شده و از روی «مِنجی» پاک می‌شود.
  • در صورت حذف آگهی، پس از گذشت 24 ساعت از حذف، امکان ثبت آگهی مشابه فراهم می‌گردد. این فاصله زمانی در دسته‌بندی خودرو 72 ساعت می‌باشد.
  • هر کاربر مجاز به ثبت حداکثر سه آگهی در روز می‌باشد.
  • هر کاربر مجاز است در هر ماه تعداد محدودی آگهی رایگان در یک شهر و دسته‌بندی به‌خصوص ثبت نماید و برای ثبت تعداد بیشتر آگهی باید هزینه پرداخت کند.
  • هر آگهی تنها در یک شهر قابل انتشار است.
  • هر آگهی می‌بایست نشان‌دهنده یک نوع کالا یا خدمت باشد.
  • آگهی‌های «درخواستی»، برای کاربرانی نمایش داده می‌شود که فیلتر نمایش آگهی درخواستی را انتخاب کنند.
  • آگهی ثبت شده از طریق برنامه‌‌ی اندروید و iOS «مِنجی»، هم بر روی وبسایت «مِنجی» منتشر شده و هم از طریق موتور‌های جستجو (مانند گوگل) قابل مشاهده و دسترسی است.
  • پس از ثبت و انتشار آگهی، امکان ویرایش اطلاعات تماس و همچنین دسته‌بندی آگهی و شهر وجود ندارد.

عکس آگهی باید چه شرایطی داشته باشد؟

طبق تجربه به دست آمده در «مِنجی» آگهی‌هایی که همراه با تصویر منتشر می‌شوند، نسبت به آگهی‌های بدون تصویر، ۳ برابر بازدیدکننده‌ی بیشتری دارند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم برای بازدهی بیشتر آگهی خود حتما از عکس استفاده نمایید.

همواره از تصاویر واقعی، باکیفیت و مرتبط با کالا یا خدمتی که ارائه می‌نمایید، استفاده کنید؛ اندازه‌ی تصویر می‌بایست حداقل 600*600 پیکسل و حجم آن حداکثر 20 مگابایت باشد.
چنانچه یک یا چند بند از موارد زیر برای تصویر آگهی شما صدق کند، تصویر مورد نظر منتشر نخواهد شد:

  • تصویر لوگو (جز در دسته‌بندی استخدام و کاریابی)،
  • تصویر بیش از حد کوچک یا بی‌کیفیت،
  • تصویر غیر واقعی،
  • تصویر دارای کادری سیاه (یا سایر رنگ‌ها)،
  • مغایرت محتوای تصویر با شرایط عرف جامعه و یا قوانین جمهوری اسلامی،
  • استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص در آگهی،
  • تصویری که متعلق به آگهی دیگری در مِنجی باشد،
  • تصویری که به آگهی مرتبط نباشد،
  • تصویر اول آگهی حاوی متن باشد،
  • قیمت و شماره تلفن در تصویر درج شده باشد،
  • تصویر آگهی شامل متن باشد،
  • تصویر نیاز به چرخش داشته باشد،
  • تصاویری که دارای شماره تماس، ایمیل یا آدرس سایت باشند.

راهنمای خرید امن

معامله حضوری: امن‌ترین راه معامله

  • معامله و پرداخت حضوری: امن‌ترین و بهترین راه خرید، معاملهٔ حضوری است. یعنی خریدار در ملاقات حضوری با فروشنده، کالا را ببیند، بررسی کند و همان زمان مبلغ را پرداخت نماید. هرگز بعد از تحویل کالا یا خدمات، پرداخت مبلغ را به زمان دیگری موکول نکنید.
  • مکان امن: برای معاملهٔ حضوری، مکان‌های عمومی و شلوغ مانند شعب بانک و کلانتری‌ها مناسب هستند.
  • شواهد معامله: بهتر است هنگام خرید کالا، رسید کتبی معتبر از فروشنده دریافت کنید.

نکات مهم در انتقال وجه

  • پرداخت اینترنتی و کارت به کارت: در صورت پرداخت اینترنتی یا کارت به کارت، به دیدن رسید پرداخت اکتفا نکنید. قبل از تحویل کالا، شخصاً از وارد شدن مبلغ به حسابتان مطمئن شوید.
  • چک و سفته: چک و سفته ممکن است نقد نشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به قوانین رسمی چک رجوع کنید.
  • چک رمزدار بانکی: در صورت دریافت چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مورد نظر، از اصالت آن مطمئن شوید.

نکات مهم پیش از معامله

  • بیعانه ندهید: هرگز پیش از دریافت کالا، هزینه‌ای تحت عنوان بیعانه، شیرینی، رزرو و… پرداخت نکنید. در صورتی که فروشنده از شما درخواست بیعانه کرد، لطفاً مورد را از طریق «گزارش مشکل آگهی» به مِنجی اطلاع دهید.
  • ذخیرهٔ اطلاعات: اطلاعات فروشنده و آگهی را حتماً ذخیره کنید تا در صورت نیاز، دسترسی سریع داشته باشید.
  • امنیت در ملاقات: اگر می‌خواهید مبلغ قابل توجهی به کسی که نمی‌شناسید بپردازید یا کالای گران قیمتی را با خود حمل کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کسی همراه شما باشد. در غیر این صورت، فردی را در جریان جزئیات مکان و زمان ملاقات و مشخصات طرف مقابل بگذارید.
  • درخواست فاکتور خرید: در مورد برخی کالاها مثل طلا و جواهر، بهتر است از فروشنده بخواهید فاکتور خرید را به همراه داشته باشد.
  • درخواست بسته‌بندی اولیه: برای خرید وسایل الکترونیکی (مانند گوشی موبایل، تبلت، لپتاپ و …)، بهتر است از فروشنده بخواهید بسته‌بندی اولیه کالا را نیز ارائه کند.
  • مدارک مالکیت و شناسایی کالا: در معاملات خودرو، بررسی تمام مدارک مالکیت و شناسایی خودرو الزامی است. تجربه نشان داده است خودروهایی که با تفویض وکالت‌های مکرر مورد معامله قرار می گیرند، مشکوک هستند.
  • پرهیز از مزاحمت: دادن اطلاعات شخصی که نامربوط به معامله است، فقط احتمال مزاحمت را بالا می برد.

امکان معامله حضوری وجود ندارد؟ به این نکات دقت کنید

  • اطمینان از کالا: قبل از دیدن کالا و بررسی مشخصات مورد نظرتان، پرداخت نکنید.
  • دریافت مبلغ: برای پیگیری واریز مبلغ، حتماً حساب خود را چک کنید و به تصویر فیش پرداختی و رسید پرداخت اینترنتی اعتماد نکنید.
  • تصاویر و اطلاعات کالا: از فروشنده بخواهید تصاویر واضح و اطلاعات کافی از کالا را در اختیار شما بگذارد. چت مِنجی، امکانات لازم برای دریافت عکس و اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • پرهیز از اعتماد بی‌جا: ارائه کردن اطلاعات شخصی مانند آدرس، شمارهٔ تلفن ثابت، اطلاعات حساب بانکی، شناسهٔ شبکه های اجتماعی و … معیاری برای اعتماد کردن به طرف مقابل نیست. چون ممکن است از اطلاعات شخص دیگری سوء استفاده شده باشد.
  • خرید پستی: در خرید پستی، شما قبل از اطمینان از صحت کالا، هزینه را پرداخت می‌کنید. این روش بدون خطر نیست و مِنجی این روش را توصیه نمی‌کند.
  • مغایرت کالا با اطلاعات آگهی: در صورت مطابق‌ نبودن مشخصات کالا با مشخصات ذکر شده توسط فروشنده، کالا را بلافاصله برگشت دهید و نزد خود نگه ندارید.

نقش مِنجی در معاملات چیست؟

  • مِنجی هیچ سودی از معاملات نمی‌برد و مسئولیتی نیز در قبالشان ندارد.
  • در صورت مشاهدهٔ مورد مشکوک یا تخلف، از طریق «گزارش مشکل آگهی» و یا تماس با پشتیبانی مِنجی، ما را در جریان قرار دهید.
  • مِنجی هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری کالا و خدمات ندارد. قیمت‌ آگهی توسط آگهی‌دهنده مشخص می‌شود. در صورت مشاهده آگهی‌هایی با قیمت نامعقول، از طریق «گزارش مشکل آگهی» ما را در جریان قرار دهید.
  • مِنجی از هویت آگهی‌دهندگان و آگهی‌بینندگان آگاه نمی‌باشد. بنابراین کاربران باید خودشان جنبه‌های مختلف امنیتی را در نظر بگیرند.
  • در صورتی که مزاحمت یا مشکلی برای شما ایجاد شده است، مِنجی همکاری‌های لازم را با مراجع قانونی انجام می‌دهد.

زنگ خطرها در معامله: زمانی که باید بیشتر احتیاط کنید

  • قیمت و شرایط ارائه شده بیش از حد عالی به نظر می رسد.
  • درخواست بیعانه قبل از دریافت کالا، به هر عنوانی توسط فروشنده پیشنهاد شود.
  • فروشنده اطلاعات شفاف و کاملی دربارهٔ کالا ارائه نمی‌کند.
  • در میانهٔ چت‌کردن در چت مِنجی، مخاطب درخواست می‌کند که مکالمه در سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام و واتس‌اپ و … ادامه پیدا کند.
  • طرف مقابل بدون دلیل منطقی درخواست معاملهٔ حضوری را رد کند.
  • طرف مقابل بدون دلیل منطقی اطلاعات شخصی یا حساب بانکی شما را می‌پرسد.
  • خریدار بخواهد بدون دیدن کالا، آن را با قیمت عالی بخرد.
  • آگهی‌دهنده خود را از فروشندگان معتبر و تأیید شده توسط سایت مِنجی معرفی می‌کند.

لینک‌های مفید برای مراجعه هنگام بروز مشکل

در صورت بروز هرگونه مشکل از سوی آگهی‌دهندگان یا آگهی‌بینندگان، از طریق «گزارش مشکل آگهی» یا تماس با پشتیبانی مِنجی، ما را در جریان قرار دهید.

منابعی که می‌توانند در صورت نیاز به پیگیری مشکلات یا استعلام کالا به شما کمک کنند:

لینک وبسایت پلیس فتا

لینک وبسایت جهت استعلام خلافی خودرو

لینک وبسایت جهت استعلام موبایل، تبلت و لپتاپ

لینک وبسایت تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی

لینک وبسایت جهت پیگیری آخرین وضعیت استعلام الکترونیکی ملک

لینک استعلام ثبت شرکت

شرایط استفاده و مشاهده آگهی چیست؟

هرگونه استفاده از مِنجی به معنی پذیرفتن شرایط مندرج در این سایت است. مِنجی هیچ توافقی با کاربران خارج از این شرایط ندارد. شرایط زیر مربوط به کسانی است که به هر شکلی از آگهی‌های منتشر شده‌­ی مِنجی استفاده می‌کنند.

  • تلاش مِنجی، نشر آگهی‌ها با اطلاعات صحیح و درست است اما نمی‌تواند صحت آگهی‌ها را تضمین نماید و هیچ‌گونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی‌ها برعهده نمی‌گیرد.
  • مسئولیت استفاده از آگهی‌های این سایت بر عهده­‌ی کاربر است و مِنجی هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفرى، ناشى از دسترسى و استفادهٔ شما از این سایت ندارد.
  • مِنجی هیچ قرارداد، تعهدنامه یا سندی را با آگهی‌دهندگان حقیقی یا حقوقی به غیر از اخذ تعهد از ایشان به رعایت کلیه مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران منعقد نمی‌کند. کاربرانِ مِنجی در هر لحظه قادر به ویرایش آگهی خود هستند، بنابراین مِنجی، هیچ‌گونه مسئولیتی را در قبال هر نوع آگهی درج شده در سایت نمی‌پذیرد و صرفاً مطالب درج شده توسط کاربران را نمایش می‌دهد.
  • مسئولیت استفاده از هرگونه متن، پیام، توضیح، اطلاعات، عکس، مشخصات تماس و موارد مشابه که به مِنجی ارسال می‌شود یا در آن قرار می‌گیرد، شامل بازتولید، افشاء، مخابره، نشر و پخش آن بر عهده­ی فرستنده اطلاعات است.
  • مِنجی مختار است هر گونه پیام، آگهی یا عکس ارسالی به سایت، یا هر حساب کاربری و اطلاعات دیگری که مربوط به کاربر یا ایجاد شده توسط کاربر می‌باشد را هر زمانی و به هر شکلی که ضروری بداند حذف نماید.
  • مسئولیت هر لینک، مطلب و ادعایی مربوط به مِنجی که به واسطه‌­ی اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی و باقی رسانه‌ها منتشر می‌شود، با خود این افراد است و مِنجی مسئولیتی در قبال آنها ندارد.
  • آگهی‌های مِنجی با هزینه­‌ی گردانندگان سایت جمع‌آوری، نظارت، مرتب‌سازی و توزیع شده است و حق حذف آگهی‌ها در هر زمان به ارسال‌کننده آگهی داده شده است. استفاده کننده از مِنجی حق کپی‌برداری از اطلاعات آگهی‌دهنده، نوشتار و تصاویر آگهی‌های ارسال شده به مِنجی را چه به شکل دستی و یا خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد.

قوانین جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این توافق‌نامه حاکم خواهند بود.

مجوزهای برنامه مِنجی برای دسترسی به دستگاه شما

طبق قوانین گوگل پلی، برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید برای دسترسی به بعضی امکانات دستگاه کاربر مانند میکروفون، جی‌پی‌اس و حافظهٔ داخلی، باید از کاربر اجازه بگیرند.

در نسخه‌های قدیمی اندروید، کاربر «هنگام نصب برنامه» تمام مجوزهای لازم برای دسترسی برنامه به امکانات دستگاه خود را تأیید می‌کرد، در حالی که اطلاعی از محتوا و حدود آن‌ها نداشت. در نسخه‌های جدید‌، این رویه تغییر کرد و کاربر «هنگام استفاده از برنامه» و فقط زمانی که برنامه برای اجرای خواستهٔ او نیاز به دسترسی خاصی (مثل موقعیت، فایل، میکروفون و …) داشته باشد، این مجوزها را تأیید می‌کند.

اغلب مجوزهای دسترسی فقط یک بار و زمانی از کاربر سوأل می‌شوند که می‌خواهد برای بار اول از امکانات برنامه استفاده کند.

مِنجی برای خدمت‌رسانی بهتر، مجوز دسترسی به برخی امکاناتِ دستگاه شما را نیاز دارد. هر یک از این دسترسی‌ها و لزوم تأیید آن‌ها در همین صفحه توضیح داده شده است. یادآوری این نکته لازم است که تأیید این مجوزها، بسته به نسخهٔ اندروید شما، هنگام «نصب» یا «استفاده» از برنامه انجام می‌شود.

مجوز دسترسی به موقعیت (لوکیشن)

مِنجی به سه دلیل به این دسترسی نیاز دارد:

  • تعیین شهر برای نمایش آگهی

هنگام اجرای برنامه برای اولین بار یا تغییر تنظیمات شهر، برای مشخص کردن شهر خود به تأیید این مجوز نیاز دارید. با دادن این دسترسی به مِنجی، شهر فعلی شما در فهرست شهرهای کشور مشخص و انتخاب آن راحت‌تر می‌شود.

  • تعیین محدوده برای ثبت آگهی

هنگام ثبت آگهی و برای تعیین محدوده یا محل بازدید به تأیید این مجوز نیاز دارید.

  • ارسال موقعیت در چت

برای ارسال موقعیت دقیق خود از روی نقشه در چت (برای تعیین محل بازدید یا قرارگذاشتن با مخاطب) به تأیید این مجوز نیاز دارید.

*دادن مجوزهای بالا اختیاری ا‌ست. در صورتی که اجازهٔ دسترسی به هر یک از موارد بالا را به مِنجی ندهید، می‌توانید موقعیت را دستی روی نقشه مشخص یا شهر و محله را از لیست انتخاب کنید.

مجوز دسترسی به عکس، رسانه، فایل و فضای ذخیره‌کردن

مِنجی به دو دلیل به این دسترسی نیاز دارد:

  • انتخاب عکس برای آگهی

هنگام ثبت آگهی خود، برای انتخاب و بارگذاری عکس‌ به تأیید این مجوز نیاز دارید.

  • ارسال عکس و فایل در چت

اگر در چت بخواهید عکس یا فایل ارسال کنید، باید این مجوز را تأیید کنید.

دسترسی مِنجی فقط به فایل‌هایی است که برای آگهی‌تان یا برای ارسال‌کردن در چت انتخاب می‌کنید.

مجوز دسترسی به اطلاعات اتصال بی‌سیم (وای-فای)

برنامهٔ مِنجی برای اتصال به اینترنتِ وای-فای به این دسترسی نیاز دارد.

طبق قوانین گوگل پلی، چون برنامه‌ها عموماً نیاز به اینترنت دارند، مجوز این دسترسی فقط «هنگام دانلود برنامه» نشان داده می‌شود و در سایر مواقع اگر به اینترنت وصل باشید، از شما پرسیده نمی‌شود.